the BIG hamper - contributions needed

On Jan 14, 2005 the Melbourne Beats crew along with some 700+ people raised around $17,000 for the Asia Quake & Tsunami appeal. This forum is an archive of the organisational discussion for the event.
Guest

Post by Guest » Mon Jan 10, 2005 2:08 pm

where is said meeting at?

i'm happy to drive

User avatar
great_magnet
crazy diamond
Posts: 5290
Joined: Wed Nov 24, 2004 5:48 am
Location: Bruns Vegas

Post by great_magnet » Tue Jan 11, 2005 12:14 pm

Quick update from me:

I now have $200 worth of Melbourne Central gift vouchers after twisting my bosses arm.

I will be talking to a number of Melbourne Central retailers today to see if they are prepared to donate any further gift vouchers to support - a bit of a long shot but we'll give it a bash. Any vouchers will be given to Glenn tomorrow morning.

Cheers


Nik
This ain't no party
This ain't no disco
This ain't no foolin' around

User avatar
Friday
Posts: 5371
Joined: Wed Nov 24, 2004 1:05 am
Location: Melbourne

Post by Friday » Tue Jan 11, 2005 12:22 pm

Good work GM!

Are you able to get them to the Agent MAD office as that's where the prize is being put together!

Or if not Glenn are you able to bring them down later in the day?

User avatar
breaksRbest
Posts: 9966
Joined: Tue Nov 23, 2004 11:24 pm
Location: 37°49'S 144°58' E

Post by breaksRbest » Tue Jan 11, 2005 12:30 pm

no sweat, I gotta drop off the golf bag anyway
I think I am, Therefore I am. I think

User avatar
Friday
Posts: 5371
Joined: Wed Nov 24, 2004 1:05 am
Location: Melbourne

Post by Friday » Tue Jan 11, 2005 1:05 pm

Cool :)

User avatar
lynt
Posts: 16011
Joined: Wed Nov 24, 2004 7:14 pm
Contact:

Post by lynt » Tue Jan 11, 2005 1:50 pm

im guessing we're still doing 1st, 2nd & 3rd place prize packs?

got some UDG gear and signed CDs, plus some fabrics

User avatar
Friday
Posts: 5371
Joined: Wed Nov 24, 2004 1:05 am
Location: Melbourne

Post by Friday » Tue Jan 11, 2005 1:54 pm

i reckon.... :)

User avatar
lynt
Posts: 16011
Joined: Wed Nov 24, 2004 7:14 pm
Contact:

Post by lynt » Tue Jan 11, 2005 1:57 pm

Well I'll compile a list of whats been donated from this thread, and we can work it out tonight.

User avatar
breaksRbest
Posts: 9966
Joined: Tue Nov 23, 2004 11:24 pm
Location: 37°49'S 144°58' E

Post by breaksRbest » Tue Jan 11, 2005 1:58 pm

do you think $5 a ticket or 3 for $10 is good?
I think I am, Therefore I am. I think

User avatar
lynt
Posts: 16011
Joined: Wed Nov 24, 2004 7:14 pm
Contact:

Post by lynt » Tue Jan 11, 2005 1:59 pm

hmm its a pretty big prize ....

User avatar
breaksRbest
Posts: 9966
Joined: Tue Nov 23, 2004 11:24 pm
Location: 37°49'S 144°58' E

Post by breaksRbest » Tue Jan 11, 2005 1:59 pm

yeah I know, but so is an $85 000 BMW that I just bought a $2 ticket for

:wink:
I think I am, Therefore I am. I think

User avatar
Friday
Posts: 5371
Joined: Wed Nov 24, 2004 1:05 am
Location: Melbourne

Post by Friday » Tue Jan 11, 2005 2:00 pm

nah...
i reckon just $5 a ticket flat....

User avatar
lynt
Posts: 16011
Joined: Wed Nov 24, 2004 7:14 pm
Contact:

Post by lynt » Tue Jan 11, 2005 2:02 pm

breaksRbest wrote:yeah I know, but so is an $85 000 BMW that I just bought a $2 ticket for

:wink:


good point, both are for a worthy cause too .. hmm

Friday might have it nailed with flat fiver.

User avatar
Friday
Posts: 5371
Joined: Wed Nov 24, 2004 1:05 am
Location: Melbourne

Post by Friday » Tue Jan 11, 2005 2:03 pm

breaksRbest wrote:yeah I know, but so is an $85 000 BMW that I just bought a $2 ticket for

:wink:


yeah but they'll be selling a couple of thousand of tix at least for that raffle i'm guessing!

this one we'll prolly only sell a couple of hundred... people have a much higher chance...

;)

User avatar
breaksRbest
Posts: 9966
Joined: Tue Nov 23, 2004 11:24 pm
Location: 37°49'S 144°58' E

Post by breaksRbest » Tue Jan 11, 2005 2:07 pm

the tribe has spoken
I think I am, Therefore I am. I think

User avatar
Ani
Posts: 1131
Joined: Wed Dec 01, 2004 9:02 pm
Contact:

Post by Ani » Tue Jan 11, 2005 2:10 pm

doesn't the 3 for $10 encourage people to buy more? The more sold the better...

(sorry to be stirring things up again...)

User avatar
Friday
Posts: 5371
Joined: Wed Nov 24, 2004 1:05 am
Location: Melbourne

Post by Friday » Tue Jan 11, 2005 2:11 pm

in this case i don't reckon...
i think people are likely to spend at least $10 on it anyway...
I don't think we need to do that!

User avatar
lynt
Posts: 16011
Joined: Wed Nov 24, 2004 7:14 pm
Contact:

Post by lynt » Tue Jan 11, 2005 2:13 pm

are we allowed to buy one? :oops:

User avatar
Ani
Posts: 1131
Joined: Wed Dec 01, 2004 9:02 pm
Contact:

Post by Ani » Tue Jan 11, 2005 2:14 pm

meh, k... i'm just thinking what i'd do... but i'm tight! :lol:

User avatar
Ani
Posts: 1131
Joined: Wed Dec 01, 2004 9:02 pm
Contact:

Post by Ani » Tue Jan 11, 2005 2:14 pm

lynt wrote:are we allowed to buy one? :oops:


Would you feel right if you won??

Just don't want it to look dodgy if one of us did win... discuss it tonight?

User avatar
lynt
Posts: 16011
Joined: Wed Nov 24, 2004 7:14 pm
Contact:

Post by lynt » Tue Jan 11, 2005 2:18 pm

I'm only kidding Ani...

but I thought it was worth a mention for the sake of preventing any mis-understandings.

User avatar
Ani
Posts: 1131
Joined: Wed Dec 01, 2004 9:02 pm
Contact:

Post by Ani » Tue Jan 11, 2005 2:29 pm

yeah i dunno--- it is pretty tempting. There is at least a years worth of presents in that hamper, not to mention all the goodies for yourself.

User avatar
Friday
Posts: 5371
Joined: Wed Nov 24, 2004 1:05 am
Location: Melbourne

Post by Friday » Tue Jan 11, 2005 2:46 pm

what!?!

i wanna buy a ticket for sure!!

i don't see why we can't :( :? :(

User avatar
Friday
Posts: 5371
Joined: Wed Nov 24, 2004 1:05 am
Location: Melbourne

Post by Friday » Tue Jan 11, 2005 2:47 pm

we just need to make sure a few people are there when it's drawn the next week and make sure it's totally legit...

:)

User avatar
Ani
Posts: 1131
Joined: Wed Dec 01, 2004 9:02 pm
Contact:

Post by Ani » Tue Jan 11, 2005 2:48 pm

oh, i was thinking of pulling a random up to draw it or a dj...

User avatar
Friday
Posts: 5371
Joined: Wed Nov 24, 2004 1:05 am
Location: Melbourne

Post by Friday » Tue Jan 11, 2005 2:55 pm

Ani wrote:oh, i was thinking of pulling a random up to draw it or a dj...

we discussed it earlier in the thread ;)
i think we kinda thought it would be safer to draw it the following monday and announce the winner on the website and call them to collect it...
also i don't reckon we should bring the whole prize down to the venue. i don't reckon it's safe! better to maybe have pic of it and a list of what it contains....

User avatar
Ani
Posts: 1131
Joined: Wed Dec 01, 2004 9:02 pm
Contact:

Post by Ani » Tue Jan 11, 2005 2:58 pm

hmm, sorry but to me, if i were in the crowd, I'd want to know that night, probably trust it more seeing it drawn with my own eyes, and would probably have lost my tickets by the monday..... :lol:

I saw it discussed earlier, but didn't realised it had be decided absolutely.

Still don't need to bring it to the venue, I, and maybe with someone else, can deliver it on the monday, or they can pick it up...

User avatar
Friday
Posts: 5371
Joined: Wed Nov 24, 2004 1:05 am
Location: Melbourne

Post by Friday » Tue Jan 11, 2005 3:02 pm

hmmmm.
yeah but i don't reckon people need the ticket to collect it! it's ok if they lose it. i reckon people who are selling them just make people write their name and number on the stub...
i think we need to be selling tickets right until close and not everyone is still going to be there at close so just drawing it at the end and calling out a winning name / number won't work!

User avatar
Ani
Posts: 1131
Joined: Wed Dec 01, 2004 9:02 pm
Contact:

Post by Ani » Tue Jan 11, 2005 3:05 pm

Too much to type on here.. to hard to discuss, we'll chat about it tonight. Don't mind being outvoted... but lets still discuss later :)

User avatar
Friday
Posts: 5371
Joined: Wed Nov 24, 2004 1:05 am
Location: Melbourne

Post by Friday » Tue Jan 11, 2005 3:06 pm

cool. sounds good :) ;)

User avatar
quick
Posts: 12201
Joined: Wed Nov 24, 2004 11:38 pm
Location: who knows

Post by quick » Tue Jan 11, 2005 3:58 pm

I personally think that 3 for $10 will get more sold and more money in, I wouldn't buy more than one generlly, but deals like that always suck me in.
I kissed a squirrel and I liked it... taste of her acorn chapstick

User avatar
stovequeen
Posts: 8552
Joined: Wed Nov 24, 2004 5:26 am

Post by stovequeen » Wed Jan 12, 2005 6:34 pm

Annie... you got me down for a tic babe? i would like #5 is poss :D or any number with a five in it is cool

User avatar
quick
Posts: 12201
Joined: Wed Nov 24, 2004 11:38 pm
Location: who knows

Post by quick » Wed Jan 12, 2005 7:20 pm

stovequeen wrote:Annie... you got me down for a tic babe? i would like #5 is poss :D or any number with a five in it is cool


Why 5 Fiwi?
I kissed a squirrel and I liked it... taste of her acorn chapstick

User avatar
Ani
Posts: 1131
Joined: Wed Dec 01, 2004 9:02 pm
Contact:

Post by Ani » Wed Jan 12, 2005 8:03 pm

Fi, I'll sort it, no worries... #5 (or something with a 5) it is :wink:

User avatar
Friday
Posts: 5371
Joined: Wed Nov 24, 2004 1:05 am
Location: Melbourne

Post by Friday » Thu Jan 13, 2005 11:08 am

just got a delivery from the lovely folks at globe world industries!

1 surfboard
1 snowboard
1 skateboard pack (skateboard, knee pads, gloves etc)

go globe!!!

:D 8)

User avatar
breaksRbest
Posts: 9966
Joined: Tue Nov 23, 2004 11:24 pm
Location: 37°49'S 144°58' E

Post by breaksRbest » Thu Jan 13, 2005 11:10 am

:shock:

that's friggin AWESOME!!!

I think the boards should be split up into 1st (snowboard) 2nd (surfboard) and 3rd (skateboard)

in order of how much they're worth

nice work Friday and big ups to Globe!!! 8)
I think I am, Therefore I am. I think

User avatar
Fents
Posts: 9551
Joined: Thu Dec 16, 2004 10:32 am
Location: In the Brewery.
Contact:

Post by Fents » Thu Jan 13, 2005 11:16 am

Friday wrote:just got a delivery from the lovely folks at globe world industries!

1 surfboard
1 snowboard
1 skateboard pack (skateboard, knee pads, gloves etc)

go globe!!!

:D 8)


Holy Ja BESUS! u sure we cant enter?

User avatar
lucas
emission reductionist
Posts: 3099
Joined: Tue Nov 23, 2004 11:14 pm
Location: teef.biz
Contact:

Post by lucas » Thu Jan 13, 2005 11:17 am

Oustanding.

User avatar
lucas
emission reductionist
Posts: 3099
Joined: Tue Nov 23, 2004 11:14 pm
Location: teef.biz
Contact:

Post by lucas » Thu Jan 13, 2005 11:19 am

BRB, when you get on the mic I reckon you're gonna have to give the raffle a big plug so ppl know what's in it.

Signs will be good, but we really wanna make sure everyone knows so we can raise as much money as possible.

User avatar
Friday
Posts: 5371
Joined: Wed Nov 24, 2004 1:05 am
Location: Melbourne

Post by Friday » Thu Jan 13, 2005 11:21 am

I just asked them for the product names n they said:

World Industries Complete Skateboard Kit
World Industries Limited Edition Surfboard
World Industries 140cm Snowboard

I'm entering!!!

:D

User avatar
Fents
Posts: 9551
Joined: Thu Dec 16, 2004 10:32 am
Location: In the Brewery.
Contact:

Post by Fents » Thu Jan 13, 2005 11:26 am

Friday wrote:
I'm entering!!!

:D


SWEET! makes two of us.. 8)

User avatar
witty_pseudonym
Posts: 11779
Joined: Wed Dec 15, 2004 9:53 am
Location: betwixt and between

Post by witty_pseudonym » Thu Jan 13, 2005 11:27 am

jeepers!
hope it hasn't tipped over the $5000 mark...isn't there ramifications if it does? :?

EDIT: fuck my spelling is shocking.
Last edited by witty_pseudonym on Thu Jan 13, 2005 11:28 am, edited 1 time in total.
...

User avatar
Friday
Posts: 5371
Joined: Wed Nov 24, 2004 1:05 am
Location: Melbourne

Post by Friday » Thu Jan 13, 2005 11:28 am

shhhhh :P

i reckon we give some cds n stuff as door prizes etc to keep it down a bit too though ;)

User avatar
breaksRbest
Posts: 9966
Joined: Tue Nov 23, 2004 11:24 pm
Location: 37°49'S 144°58' E

Post by breaksRbest » Thu Jan 13, 2005 11:29 am

witty_pseudonym wrote:jeepers!
hope it hasn't tipped over the $5000 mark...isn't there remifications if it does? :?



sssshhhhhhhhh :wink:

too easy Lucas! I'll rock the mic with some crazy ass rhymin'

what rhymes with Raffle? :lol:

maybe we need a Jaffle maker ?? :D
I think I am, Therefore I am. I think

User avatar
Ag3nT[]0raNg3
old boy
Posts: 10001
Joined: Thu Nov 25, 2004 1:29 am
Location: There was a hole here. It's gone now
Contact:

Post by Ag3nT[]0raNg3 » Thu Jan 13, 2005 11:30 am

holy shit.

how are you going to divy up the prizes? there is a feckload of rad shit there now!
one more medicated peacefull moment
www.dubstep.com.au

User avatar
Ag3nT[]0raNg3
old boy
Posts: 10001
Joined: Thu Nov 25, 2004 1:29 am
Location: There was a hole here. It's gone now
Contact:

Post by Ag3nT[]0raNg3 » Thu Jan 13, 2005 11:32 am

BTW i asked the peeps here at work on CUB about free beer and they are looking into it.

dunno for sure. but it would mean VB. maybe crownies. dont get excited yet tho.
one more medicated peacefull moment
www.dubstep.com.au

User avatar
lynt
Posts: 16011
Joined: Wed Nov 24, 2004 7:14 pm
Contact:

Post by lynt » Thu Jan 13, 2005 11:41 am

Ag3nT[]0raNg3 wrote:BTW i asked the peeps here at work on CUB about free beer and they are looking into it.

dunno for sure. but it would mean VB. maybe crownies. dont get excited yet tho.


Wicked. I asked a mate who also works for Fostors/CUB and he said no chance in hell.... good luck on your mission AgentOrange.

User avatar
Friday
Posts: 5371
Joined: Wed Nov 24, 2004 1:05 am
Location: Melbourne

Post by Friday » Thu Jan 13, 2005 11:46 am

i don't think we can giveaway alcohol... :(
needs a permit i think....
;)

User avatar
Ag3nT[]0raNg3
old boy
Posts: 10001
Joined: Thu Nov 25, 2004 1:29 am
Location: There was a hole here. It's gone now
Contact:

Post by Ag3nT[]0raNg3 » Thu Jan 13, 2005 11:47 am

lynt wrote:[Wicked. I asked a mate who also works for Fostors/CUB and he said no chance in hell.... good luck on your mission AgentOrange.


thats why i said dont get excited. CUB feckers are tight asses. if its anything it will prolly be out of our stash.
one more medicated peacefull moment
www.dubstep.com.au

User avatar
Ag3nT[]0raNg3
old boy
Posts: 10001
Joined: Thu Nov 25, 2004 1:29 am
Location: There was a hole here. It's gone now
Contact:

Post by Ag3nT[]0raNg3 » Thu Jan 13, 2005 11:47 am

Friday wrote:i don't think we can giveaway alcohol... :(
needs a permit i think....
;)


hmm.

i can put it in coke boxes.
one more medicated peacefull moment
www.dubstep.com.au

Locked